دیزنی به زودی حق پخش فیلم‌های خود را از نتفلیکس می‌گیرد. دیزنی تایید کرده است که بزودی با افتتاح و راه اندازی سرویس پخش اینترنتی خود، تمام فیلم‌های تولید شده خود را از سرویس اینترنتی نتفلیکس حذف خواهد کرد.

طی گزارشی که بلومبرگ منتشر ساخته است، دیزنی در سال ۲۰۱۸ سرویسی مشابه ESPN راه اندازی می‌کند که در طول یک سال ۱۰ هزار رویداد زنده ورزشی را به  طور مستقیم استریم و پخش خواهد کرد. در کنار این سرویس ورزشی یک سرویس سرگرمی نیز موجود خواهد بود که از مجموعه عظیم فیلم‌های این شرکت متشکل خواهد بود. علاوه بر انیمیشن‌های کلاسیک این شرکت، سرویس مخصوص دیزنی از محصولات و تولیدات شرکت‌هایی نظیر Pixar، Star Wars و Marvel تشکیل خواهد شد.

در طی سخنانی، رئیس شرکت دیزنی “باب ایگر” (Bob Iger) گفت:

“سرویس عرضه مستقیم ما به مشتری یک استراتژی جدید گسترشی را شامل می‌شود. اول آنکه این سرویس فرصت عظیمی را فراهم می‌آورد تا برندهای خود را رشد دهیم.”

نتفلیکس نیز به اخبار موجود واکنش نشان داد و طی بیانیه‌ای توضیح داد که محصولات و تولیدات دیزنی تا ۲ سال دیگر در سرویس آنان باقی خواهد ماند. در این بیانیه آمده است:

“اعضای نتفلیکس آمریکای شمالی تا پایان سال ۲۰۱۹ به محتوای تولید شده شرکت دیزنی دسترسی خواهند داشت که شامل تمام فیلم‌های به نمایش درآمده در سینما تا پایان سال ۲۰۱۸ می‌باشند. ما به همکاری خود با شرکت دیزنی در بسیاری از زمینه‌ها ادامه خواهیم داد که شامل رابطه ما با بخش تلویزیونی مارول نیز می‌گردد.”

اگرچه دیزنی در سال ۲۰۱۲ با نتفلیکس قرارداد امضا کرد اما همکاری آنان در بخش فروش تا سال گذشته سوددهی خاصی در پی نداشت. با این حال تعجب آور نیست که دیزنی مایل به راه اندازی سرویس مختص خود باشد. دیزنی در سال ۲۰۱۷ در گیشه‌ها خوب ظاهر شده است اما بازهم قابل مقایسه با سال گذشته نیست. با اینکه این شرکت برای ۳ماه پایانی سال میلادی فیلم‌های خوبی نظیر Star Wars: The Last Jedi، Thor: Ragnarok و انیمیشن Coco را برای عرضه دارد اما هیچ فیلمی برای پاییز در دست ندارند.